maandag 19 oktober 2015

KCW oct 2015 #1: Pink panda's


Onlangs won ik tot mijn grote vreugde de wedstrijd van Elvelyckan design! Ze zochten een #seamstressfored en daar deed ik maar al te graag aan mee. Helemaal fan van de prachtige prints en zowat alles Scandinavisch tegenwoordig. Een recente citytrip naar Kopenhagen zit daar misschien voor iets tussen... 


Twee zachte lapjes vielen in mijn brievenbus, eentje voor de dochter en eentje voor de zoon. De dochter werd als eerste verwend met deze schattige roze panda's met gele indianen veren. De organische tricot voelt stevig aan en is heel aangenaam om te verwerken. De eerste wasbeurten heeft de stof met glans doorstaan.



Voor het model van dit jurkje werd ik geïnspireerd door Mini Rodini. Ik vertrok van het patroon van de basis trui uit svdhz2. Vervolgens voegde ik een tunnel en stiklint toe, zoals bij de Candy dress. De wijde rok bestaat uit drie gerimpelde rechthoeken met een verschillende lengte  en een breedte van 1m.


Tricot kleedjes zijn de perfecte speelkleedjes voor elke gelegenheid en vooral voor de crèche. Ik heb gemerkt dat al haar mooie katoenen kleedjes veel te weinig uit de kast komen, maar ik weet nu al dat dit kleedje de kast amper zal zien.


Mijn klein indiaantje, assorti met de panda's, heeft zich goed kunnen uitleven tussen de vallende bladeren :-)


stof: Elvelyckan design
patroon: eigen mix & match creatie
kousen: mini dressing bij littlewannahaves.nl
schoenen: zecchino d'oro


23 opmerkingen:

  1. Wat een toffe foto's! En dito jurkje natuurlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En wie hoorde ik deze zomer nog zeggen dat ze nooit iets won ? Ik ben blij dat deze stofjes jowu richting uit gingen, want kijk ... hier zien we al weer zo'n paretje !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Jo! Het tij is gekeerd, lucky me :-))

      Verwijderen
    2. Qua typefouten kon het anders wel tellen, gelukkig raakte je er aan uit ;-)

      Verwijderen
  3. Jij gelukzak! En wat een mooi jurkje in een schattige meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super jurkje, tof model!! Hoeveel stof heb je moeten gebruiken? Het rokdeel zal wel veel in beslag hebben genomen, of valt het mee? Ook groot van de scandinavische stofjes, kunt er niet genoeg in de kast hebben om iets moois van te maken, hihi..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kreeg 1 m van deze stof (breedte 1m50) en maakte er 2 jurkjes uit... Het tweede jurkje is nog een verrassing... Het rokdeel van dit jurkje is in totaal 50 x 100 cm.

      Verwijderen
  5. Wat een geweldig kind, en wat een mooi kleedje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk jurkje en ik deel je mening helemaal qua tricot jurkjes, die kunnen gewoon veel vaker aan, veel bewegingsvrijheid, ik ben fan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk jurkje!! En die kousjes... Daar ben ik dus weg van hé maar die bestaan jammer genoeg niet voor eentje van 2 maanden...
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk jurkje!! En die kousjes... Daar ben ik dus weg van hé maar die bestaan jammer genoeg niet voor eentje van 2 maanden...
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. echt mega cute! zo mooi gecombineerd allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Uberschattig je dochter in dit tricotjurkje! Ik ben ook zo verkocht voor alles wat Scandinavisch is :), gek eigenlijk maar nog nooit aan gedacht om eens tot daar te gaan. Ben je op citytrip geweest? Is het een aanrader?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, citytrip was de moeite, voelde mij daar al helemaal thuis in onze geweldige airbnb!

      Verwijderen
  11. Wat een bofkonten: jij dat je dit stofje won, en je dochter met haar mooie jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een perfecte match inderdaad die twee dochters van ons ;-) zou dat niet lukken, ze samen in hun panda-outfit droppen en wij ondertussen naaitijd? haha ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat super dat je die wedstrijd won! En wat een prachtig jurkje! Ik kan niet wachten om de creatie voor de zoon te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi!! en zo schattig met dat kroontje en die kousjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen