maandag 21 december 2015

Lila dress & jumpsuit, a cooperation with Compagnie M

Scroll down for English

Het verhaal begon meer dan een jaar geleden toen ik bij wijze van eerste experiment een tricot babykleedje tekende en op mijn blog zwierde. Er kwamen veel positieve reacties  en vragen naar verschillende maten. Maar hoe pak je dat aan als je zelf een computerkluns bent? Ik trok mijn stoute schoenen en stuurde een mailtje naar één van mijn blog idolen... Ik kende Marte van Compagnie M al een tijdje, ze leerde mij mijn allereerste Louisa dress naaien. Wat was mijn popje nog klein op die foto's!


In gedachten had ik het mailtje al talloze keren verstuurd, maar het exacte moment dat ik echt op "verzenden" drukte, was terwijl ik op de luchthaven wachtte op mijn vlucht naar Kopenhagen. Het begin van een heel fijne samenwerking met Marte van Compagnie M, waar ik ontzettend veel van geleerd heb!


Twee maanden lang werkten we telkens op mijn vrije donderdag aan het patroon. Het eenvoudige babyjurkje werd een volwaardig patroon met vele opties. Tijdens de kerstvakantie stellen we om de beurt de verschillende variaties voor. De lancering staat gepland op de eerste werkdag van het nieuwe jaar: maandag 4 januari. Wat ik nu al kan verklappen is dat het een patroon wordt, zowel voor meisjes als jongens van 0 tot 2 jaar.


De basisversie is een tricot jurkje zonder sluiting, dat eenvoudig over het baby/peuterhoofdje past. De rok heeft centraal een stolpplooi en een flapzakje. Als extra flockte ik een "2" onderaan het flapje voor haar tweede verjaardag. Mijn tweejarige draagt hier maatje 86 en deze past perfect. Dankzij de comfortabele rekbare stof kan ze zich volledig uitleven en de gekste toeren uithalen!

Ook mijn blog werd in een nieuw kleedje gestoken, helemaal assorti met de Lila dress! Benieuwd wat jullie ervan vinden.



The story started more that one year ago when I experimented with a jersey baby dress. Many enthusiastic seamstresses asked to develop the dress in different sizes. Since I'm not a computer or pattern wizard, I decided to ask one of my blog idols Marte from Compagnie M for help! Lucky for me she said "Yes" and we worked together every thursday for two months. I really enjoyed our cooperation and learned a lot from Marte. 


Today I present you the basic version of the Lila dress in knit fabric, without any difficult closings and with a box pleat and a faux flap. During this Christmas holiday we'll present may more options and variations. I can already tell you that the Lila dress & jumpsuit is for both girls and boys from 0 -2 years. The launch of the pattern is planned on the 4th of January and it will be available in the Compagnie M pattern shop. 



Recently it was my girl's second birthday, so I flocked a "2" on the backside of the faux flap. She wears a size 86 and it's a perfect fit. She loves to play in her knit dress, it's so comfortable!

Also my blog got a make-over to match the Lila dress! I hope you like it and I would love to hear your thoughts.


patroon/pattern: Lila dress & jumpsuit
stof/fabric: Land of Oh on etsy
legging: H&M

Find more sneak peeks from our fabulous testers with the hashtag #liladressjumpsuit


30 opmerkingen:

  1. Ik genoot van mijn testversies en weet zeker dat er nog meer zullen volgen want de andere opties spreken me ook erg aan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jouw testversie was super origineel en praktisch, dat idee ga ik zeker uitproberen!

      Verwijderen
  2. Whoo hoo!!! The secret is finally out :) Sylvia, this is such a wonderful dress, I am happy you approached Marte for help to create a pattern so that the rest of us could make gorgeous dresses and jumpsuits for our precious babies :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Jenya! Your input during the test was super helpful! Even though you live so far away, during the test it was like you were always there!

      Verwijderen
  3. Ik ben alvast fan van dit kleedje (én van de versies die ik zelf maakte tijdens de test)!
    Kim van www.kristofenkim.be

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben overtuigd... testen was fijn. Ik ben benieuwd wat anderen zullen maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook heel benieuwd, spannend allemaal! Alvast bedankt om te testen en te supporteren!

      Verwijderen
  5. Een patroon waar je alle kanten mee op kun, dat is het weet ik uit testervaring :-) Blij met het basisjurkje: een tricot jurkje dat er niet uitziet alsof het bedoeld is om in te slapen. En dat ik het voor zowel de mannelijke als vrouwelijke helft van mijn twins kan gebruiken is een dikke plus. Hoera voor Lila <3!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het geheim is bekend! Oef! �� Ik vond het heel fijn om mee te testen, bij momenten ook spannend. Vanavond knipte ik alvast nog een nieuwe jumpsuit... Proficiat met jullie patroon, het is een schoontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw je eigen patroon dat bijna uitkomt, hoe spannend is dat! Ik wens je er super super veel succes mee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het alvast meer dan schitterend ! Super gedaan ! Hoedje af voor jou ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi ! Ik kijk al uit naar de lancering van het patroon en de komende posts over de andere variaties.
    Lieve groetjes,
    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben helemaal weg van het model. En die verstopte 2, wat een geestigheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jahoe het is geen geheim meer!! Wat een toppatroon! En ook voor jongens super ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Proficiat met jouw eigen patroon! Benieuwd naar de jongensversie!
    Btw jouw tipi-tent is ook supertof gemaakt, met welk patroon als ik mag vragen?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is een heel leuk patroon! Goed te doen en een mooi resultaat. Het jurkje wordt met veel plezier gedragen!

    Blogliesje.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik ben ook heel blij met het patroon, was ik ervoor ook al! deze week nog een jumpsuit proberen! merci om te mogen testen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie jurk en wat een schattige foto's van de dochter. En wat een origineel idee om de nieuwe blog lay-out aan te passen aan deze Lila jurk.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo benieuwd naar de vele versies!
    De nieuwe look vind ik wel leuk, grafisch met een zacht accent, je blijft je eigenheid behouden.
    Lila wordt precies blonder met de jaren! Bij de meeste is dat toch andersom?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha wat leuk! Zo jammer dat mijn eigen meisje hier te groot voor is, maar dit lijkt met het ideale kraamcadeautjes patroon. Babies in tricot, ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie foto's, mooie blog, mooi kleedje, mooie meid en SUPER patroon! Merci

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je mag er fier op zijn! Super patroon, cutie dochter, mooie nieuwe blog (en nu ga ik stoppen :-). Oh ja, misschien, dank je wel voor de testversies

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Echt een mooi jurkje ook heel geschikt voor beginners, het was leuk om te testen helaas zelf geen kleintjes meer maar wie weet maak ik hem nog een paar keer als cadeautjes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Superleuk! Moet een ongelooflijk leuk gevoel geven.. Wat jammer dat mijn dochters al veel te groot zijn geworden voor dit jurkje... Hopelijk mag ik in de toekomst nog veel kraamcadeautjes maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen