maandag 14 maart 2016

Blogtour Susanne cardigan by Compagnie M


Het gaat hard bij Compagnie M, alweer 2 nieuwe patronen vervoegen de collectie. De Susanne cardigan voor vrouwen/tieners en meisjes is sinds vorige week verkrijgbaar. Ik mocht samen met de vaste testerskern bij Marte thuis reeds een proefversie maken voor mezelf en voor Lila.


Op een avondje van 3 uur lukte het mij net om 2 reeds geknipte cardigans in elkaar te zetten, zelfs eentje met paspel. De Susanne is werkelijk een project met instant resultaat, de opties gaan van snel (paspel, biais) tot supersnel (rolzoom of geen afwerking).  Een geweldig tegengewicht voor wie het breien van cardigans veel te traag gaat!


Voor Lila maakte ik de korte versie in maatje 2 jaar met een contrasterend stofje. Het beleg werd aan de buitenkant vastgenaaid, een folieke dat niet behoort tot het patroon. De cardigan past perfect en is zo makkelijk te combineren met jurken, rokken of broeken.



Ik heb vertrouwen in de patronen van Compagnie M en voor mezelf ging ik meteen voor een nieuw stofje. Nog voor het verscheen in de nieuwste LMV kreeg ik dit breisel met gouden motief in handen bij Marie Karo in Mechelen. Onweerstaanbaar en ik kocht ook de gouden bijpassende paspel, ook al was deze niet rekbaar. 


Geen twinning deze keer, maar de kleurtjes passen wel mooi in hetzelfde gamma. We zijn allebei heel blij met onze cardigan en er zullen er nog vele volgen!


Meer moeder en dochter moois vind je vandaag in bij Lindsy en Laura, allebei steeds van de partij bij de testevents.


patroon: Susanne cardigan van Compagnie M 
stof: breisel met gouden motief van de LMV collectie bij Marie Karo
roze sweaterstof met structuur bij Mondepot
witte tricot met print bij Stofopzolder


34 opmerkingen:

  1. Waw top! En wat een mooi kleedje heb je daar aan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohlala! Weer zo mooi. Bedankt voor de inspiratie! Die van jou gaat veel nagemaakt worden denk ik! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super gaaf, dat van die voering op de buitenkant is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi en prachtige foto's zoals steeds :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. superschoon!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De cardigan was al gecatalogeerd als een heel gezellig cosy trui, maar jij toont dat hij ook heel chique kan zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh zoooooo mooi bij jou keuze. Deze ga ik zeker ook maken maar hoeveel stof bestel ik bij mijn patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi! Ik heb vandaag een gebreid stofje gekocht, zou perfect zijn voor de Susanne cardigan. Ik ben verkocht, nu snel dat patroontje kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige creaties! En een leuke fotoshoot!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, heel mooi deze versies. Fan van zowel de volwassen als kleine meid versie. De patroontjes komen bij deze op mijn verlanglijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi! Ondanks het gevloek op de paspel en het moeilijk lostornen, dus wel nog snel klaar ;) In elk geval een mega-resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Amai, zo knap! En roze is ook echt wel je kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is eerlijk waar de mooiste die ik al zag passeren!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik was niet zo enthousiast toen ik het nieuwe patroon zag verschijnen maar 180°C gedraaid na het zien van jouw versie! Hoeveel stof heb je nodig? Alweer een ideetje voor ons weekendje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aan 1,5m had ik genoeg en idd snel project voor op weekend ;-)

      Verwijderen
  15. Die van jou vind ik toch zo mooi hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat sta je hier prachtig mee. Helemaal jouw kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jullie staan daar samen zo mooi op de foto's. Prachtige versies!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo'n vrolijke stofjes! Ben helemaal weg van de kleuren en de afwerking. Wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. leuk accent bij dochterversie,
    ben fan van het patroon (heb het ook mogen testen) en van het kleurenpallet!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nog steeds verliefd op jouw versie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Die van jou is echt zo zo mooi! En jullie zijn alweer prachtig samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. aww! your daughter is adorable! I bet she loves to wear the same clothes as mom!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Echt zo mooi! Wat lijken die test-events van Marte altijd een feest! Jammer genoeg volzet :-). Echt top-vestjes!

    BeantwoordenVerwijderen