dinsdag 1 maart 2016

Ruffles for two


De laatste tijd ben ik into ruffles, je ziet ze overal in het modebeeld verschijnen. Correctie, ik ben altijd voor frullen geweest, maar nu kan ik me helemaal laten gaan en is het nog in ook. Voor mezelf maakte ik de Pedrell blouse van Sewaholic patterns. Het mini restje van deze prachtige chat chocolat stof moest verwerkt worden en daarom gingen we wederom voor twinning #sorrynotsorry.


Voor Lila startte ik met de basic T-shirt uit SVDHZ2. Ik verknipte zowel het voor- als achterpannd in 3 delen om prinsessennaden te creëren. Tussen deze naad naaide ik een ruffle mouwtje.


De hals en armopeningen werden afgewerkt met een boordje dat vervolgens langs de binnenzijde werd vastgestikt. Een nette techniek, die wordt beschreven in het patroon van de Pedrell Blouse. De T-shirt bleek aan de korte kant, gezien de beperkte stofoverschot, dus zette ik er nog een brede boord aan.


Over het Pedrell patroon voor mezelf niks dan lof, ik denk dat ik eindelijk het perfecte bloesjespatroon gevonden heb. Dit bloesje kan zowel in rekbare als in niet-rekbare stoffen gemaakt worden. Er zijn maar liefst 3 verschillende ruffle mouwtjes voorzien, die je onderling kan combineren. 


Ik ging meteen voor de dubbele ruffle mouw, zowel tussen de prinsessennaden als aan de armopening. Ruffles all the way, ik had u gewaarschuwd!


Strand foto's zijn nog geen optie, ook al was het zonnetje van de partij. Lila kon zich echter maar al te goed inleven in haar rol van beach babe!


Vanaf nu vind je de laatste updates van Lily & Woody ook op Facebook, hier kan je onze pagina liken.


Naar gewoonte combineerde ik met mint ;-)


Voor Lila maakte ik nog een knoopsgatsluiting op de rug, want toen het topje af was en we enthousiast wilden passen, ging haar hoofdje niet door de opening. Oeps, maar dat was snel opgelost.



patronen: Pedrell bouse van Sewaholic patterns
Basic T-shirt uit SVDZ2 met eigen twist
Stof: Chat chocolat bij Mondepot 

33 opmerkingen:

  1. Zalig, jullie twee :-D
    I'm not a ruffle person, voor mezelf dan, maar het gaat je wonderwel goed af! En die Lila… om op te eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi! Waar blijft die zon? ;-)
    Die sokjes van Lila zijn ook schattig en ik ken nog een meisje met hetzelfde speldje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt superschattig! En mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow dubbele ruffels, dubbele outfit, dubbel zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow dubbele ruffels, dubbele outfit, dubbel zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik ben helemaal pro!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai Sylvia, jij gaat er nogal vandoor! Ik moet nog wennen aan die ruffels overal maar vind jou outfits wel heel geslaagd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zie een ruffelke ook wel graag. Dus ook blij dat het nu in de mode is. Weer een geweldige twinning hier! Chat Chocolat is wel je ding, he ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Suuuuupermooi, bij allebei :)
    Ik ga dat patroontje van jouw bloesje eens zoeken, echt tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voor een ruffelke voor mezelf zou ik serieus uit mijn comfortzone moeten treden... maar bij het zien van jouw exemplaar, begin ik toch sterk te twijfelen! Jullie zien er beiden fantastisch uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk! Ik heb dat boek ook, maar kom nooit verder dan de jurkjes. Nu weet ik eindelijk welk shirt ik ga maken van de stof die ik hier al heel lang heb liggen. Bedankt voor je inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jullie zien er allebei geweldig uit. En een <3 voor de eerste foto met omgekeerde zonnebril.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben ook voor de ruffels, helemaal leuk! Ga direct eens bij het patroontje kijken. En de mini-versie is too cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oh waw! voor mezelf vond ik nog geen ruffles die op de juiste plaats kwamen maar ik blijf verder zoeken na jouw mooie top! Jullie stralen alletwee

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze prachtige foto's doen nog meer hunkeren naar zomer! Mooi gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo mooi! En twinning af en toe moet echt kunnen: zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zei het al op IG, maar ik zeg het met evenveel overtuiging nog eens hier: wat zijn die bloesjes prachtig! Ik voel mij spontaan een ruffle person worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig, maar dat wist je al zeker dat ik dat vond :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die ruffles gaan je goed af! Ik heb al vaak zitten twijfelen over dat patroon... Misschien moet ik het er toch eens op wagen! En jullie zijn allebei supermooi met pastel!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo mooi, Sylvia! Zowel voor Lila als jou! Last de zomer maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben totaal geen ruffle-mens, al vind ik die van Lila bescheiden genoeg om me toch te kunnen bekoren :-) Voor mezelf zou ik het nooit aandurven.
    En veel hartjes voor die eerste foto, met haar zonnebril ondersteboven!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Och zo mooi zeg! Toen ik de titel zag, dacht ik, nee geen ruffles voor mij, maar deze blouse vind ik echt super mooi! Ik zet ze op mijn to-do lijst (al zal dat dan toch nog even wachten zijn ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel mooi erg geslaagd dat twinning
    Liefs anoeska (pinkbubbels)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Erg leuk! Overigens ontdekte ik vandaag jouw blog; mijn complimenten! Mag ik vragen waar het patroon van het blousje hebt besteld?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry, ik zie nu pas de link naar de website van de blouse!

      Verwijderen
    2. Sorry, ik zie nu pas de link naar de website van de blouse!

      Verwijderen