maandag 1 augustus 2016

See you at Six Donna & Ditte




Het is moeilijk kiezen uit alle prachtige See You at Six stoffen. Heel moelijk zelf, toch viel mijn oog onmiddelijk op dit stofje, één van mijn persoonlijke favorieten. Weet u al wat te kiezen? De lanceringsdatum 5 augustus komt snel dichter bij!


Eva verwekte de blauwe versie van de Arrows stof, maar het zal u niet verbazen dat ik resoluut voor mint ging. Een zomers kleedje voor mezelf moest het worden, dat was zeker. Over het patroon daarentegen heb ik lang gewtijfeld. Na een nachtje tobben werd het een combinatie van Donna & Ditte uit La Maison Victor.


Zowel de Donna blouse als de Ditte jurk waren hier een schot in de roos. Ik besloot beide te combineren: de verkorte Donna als bovenstuk met een Ditte rimpel rok er onder. Het resultaat bevalt mij heel goed en werd al veel gedragen.


Ook het ceintuur maakte ik zelf met glitterelastiek en een gesp uit de Veritas. De vintage knoopjes, ook van bij Veritas, maken het helemaal af. Het knopenpad is eigenlijk niet functioneel, omdat ik de jurk envoudigweg over mijn hoofd kan trekken, zonder nood aan knopen of een rits.


Op deze detailfoto's zie je goed hoe mooi soepel de stof valt en zachtheid kan je er moeiteloos bij denken. Bedankt nogmaals Naomi voor deze fijne ervaring en Annelies voor de topfoto's!


Stof: Arrows Mint van See You at Six
Knopen, glitterelastiek en gesp: Veritas
Patroon: Donna blouse gecombineerd met Ditte jurk uit LMV




45 opmerkingen:

  1. zo moooooooi! welke ik ga kiezen, goh eentje staat al vast, de rest wisselt nog wat want ze zijn allemaal mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wist intuïtief dat joj die mintversie zou kiezen, ze is dan ook prachtig. Toffe jurk, een zomerse look, op en top!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super super mooi. De stof de combinatie het staat je gewoonweg prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super super mooi. De stof de combinatie het staat je gewoonweg prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind dit echt een prachtige jurk! Hij staat je zo mooi! Echt wel één van mijn favoriete stukken geworden..<3
    Bedankt voor de moeite en geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel mooi, dat mint staat je prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waw knap seg, ziet er zaleg uit om te dragen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij staat je super, ik ben heel benieuwd naar de stoffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! 5 augustus staat hier vast genoteerd, kan niet wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh waw! Welke het hier wordt weet ik nog niet, maar ze gaan er komen, zoveel is zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo mooi! De twee patroontjes samen gecombineerd vormen een prachtige jurk! Stikte je in de jurk ook een elastiek?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ja, ik stikte een elastiek ter hoogte van de naadwaarde tussen top en rok.

      Verwijderen
  12. Een meer dan geslaagde combinatie van Donna en Ditte. De mint kleurige jurk die dat oplevert staat je beeldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig! Zo een jurk zou ik ook wel willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ze is prachtig. De donna staat hier al lang op het programma maar om één of andere reden raak ik deze zomer maar niet aan naaien voor mezelf. Tof dat je er een jurk van maakte. Echt eentje die ik ook zo zou dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. waaauw, keikeikeischoon! en helemaal iets voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Op en top Lily en Woody!je staat er geweldig mee. En nu wil ik ook zo'n jurk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die riem vind ik nu eens een geniaal idee! En mint, ja, daar kan je nooit verkeerd mee doen hé ;-) #teammintlovers

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Echt zalig schoon op dat prachtlijf van jou ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Top idee om van Donna een jurk te maken! Geweldig resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wow superjurk, echt gemaakt voor jouw lijf!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Als dit in de winkel zou hangen, ik kocht het direct, wauw, knap gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  22. OOOh deze 2 samen is gewoon perfect in een oh zo mooi stofje x

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ohhh, de combinatie van die 2 patronen is perfect! Supermooie jurk in jouw zachte kleurtjes. Toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Deze jurk staat je geweldig! De jurk is perfect gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Deze jurk staat je geweldig! De jurk is perfect gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik zou ze zo kopen, de jurk, en ze lijkt me zalig om dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuke combinatie die je gemaakt hebt! Kan ook niet wachten op de release van see you at six :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jong, jong, deze is zo ontzettend mooi! Kan zo in een sjieke boetiek hangen. Prachtig!!
    En helemaal Lily en Woody!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een goed idee, die riem van glitterelastiek! Dat moet ik misschien ook eens doen voor bij mijn Vivienne dress, om die wat meer kleur te geven... Hoe maakte je die juist?
    http://mamacreatief.com/blog/2016/6/17/vivienne-dress

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht bij veritas glitterelastiek en een gesp en stikte de elastiek rond de gesp vast. Heel eenvoudig!

      Verwijderen
  30. Prachtig... Heel tof met de glitterriem als extraatje. Afgelopen maand stond hier de naaimachine jammer genoeg beetje zielig aan de kant, ook al stonden er nog wat zomerse projectjes op de planning. Gelukkig is er nog augustus om het goed te maken! Zal dan maar snel in actie schieten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Die jurk is je op het lijf geschreven... prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dit is zoooooo ongelofelijk mooi!!!! Dikke duim, amaai! Lieve

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een fantastisch mooie jurk!! Ik voeg de combinatie van beide patronen meteen toe aan mijn to do-lijstje!
    Enkels praktische vragen:
    - Welke maat is dit? (Ik gok dat ik dezelfde maat nodig heb)
    - Voorzag je een voering?
    - Hoeveel cm van het Donna-patroon liet je weg onderaan?
    Alvast bedankt, vooral ook voor de inspiratie!
    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!
      De antwoorden: maat 34, geen voering, Donna heeft de lengte van het Ditte bovenstuk.

      Verwijderen
    2. Hartelijk dank! Ik ga binnenkort aan de slag :)

      Verwijderen