vrijdag 9 september 2016

Easy school wear: Eva's unicorns


Begin deze week kreeg ik een mailtje van de juf dat Lila op maandag en donderdag makkelijke kledij moet aandoen voor het kleuterturnen. Haar garderobe bestaat voornamelijk uit zwierige jurkjes en rokjes, niet meteen wat de juf bedoelt met comfortabel vrees ik. Maar om haar nu in een joggingbroek naar school te sturen, dat gaat mij te ver ;-)


De gulden middenweg wat mij betreft is een jurk in rekstof met voldoende bewegingsvrijheid. Enter de Sienna jurk, een patroontje uit de La Maison Victor van vorige winter. De jurk past perfect in het #sewwhatyouwear concept en wordt hier ongetwijfeld de topper van de herfst.


De ideale stof was snel gekozen en besteld! Eva Mouton ontwierp in samenwerking met Bambiblauw een tweede collectie na die eerste mega hit.



Ik maakte maat 92, verlengd tot maat 104. Zoals we van La Maison Victor gewoon zijn, valt de jurk pittig kort. Vooral door de aangeknipte mouwen kruipt het kleedje omhoog als ze haar armen in de lucht steekt. In de winter met een kousenbroek of legging is dat snel opgelost, maar voorlopig liet ze haar oog vallen op enkele leuke kniekousen.


Unicorns & Clouds, what's not to love when your 2 years old :-)


Patroon: Sienna jurk uit La Maison Victor jan 2016

Stof: Eva's unicorns summersweat bij Bambiblauw

18 opmerkingen:

  1. De Sienna staat haar goed! Stofje zou hier ook een toppertje zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Sienna staat haar goed! Stofje zou hier ook een toppertje zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een joggingbroek is echt wat de juffen bedoelen met comfortabel ... Keicool was dat geweest: een jogging in deze stof ! Maar de jurk is uiteraard ook prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een joggingbroek zoals die van Laurence van P'titmonstres mag hier binnen, maar voor de rest verkiezen we een legging en geen jurk uiteraard ;-)

      Verwijderen
  4. Prachtig! Dit stofje moet ik ook bestellen voor dochterlief :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooh lilaatje! Ik kan er naar blijven kijken zo cute! En heel leuk dat paardjeskleed... Ik weet nog steeds nt goed wat te doen met die stof...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Jou kennende zal de inspiratie wel snel komen, ik kijk er al naar uit!

      Verwijderen
  6. Prachtige comfortabele jurk! En wat een prachtige snoet erbovenop! Ze wordt met de dag knapper!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh crap ik moet ook nog werk maken van 'comfortabel' kledij... Ik ga denk i kwat meters tricot en sweat inslaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk!!! Dat modelletje is hier ook echt een hit! Binnenkort nog eens eentje maken. 😊

    BeantwoordenVerwijderen