woensdag 26 oktober 2016

Louisa Coat pattern tour: the one with the pink bow




Today we are part of the massive Louisa coat pattern tour! Since I'm a big fan of the Compagnie M signature style, I had to try the Louisa Coat at first hand. Our sewing weekend was the perfect opportunity to work on this coat for a whole day without interruptions.


The pattern contains everything you dream of in a coat pattern: different collars, a hood, zipper or button closure, sleeve cuffs,... And above all, the coat has a beautiful fit, even if you keep it plain and simple, just as I did.



Marte announced a big Louisa coat contest, so that got me thinking ;-) Besides making a straight forward beautiful coat, I needed to add an amazing detail.


To make a bow closure I glued the Louisa pocket to the zipper flap and cut this pattern piece as one out of my fabric. When the coat is open it looks like the picture above, but when the you close the coat you get a cute little bow. 


I combined the superbe pink wool from the children's design brand MAAN bought at Mondepot with bronze paspel at the bow, zipper flap and pockets in the side seams.



The bronze sleeve cuffs add the final bit of sparkle to my Louisa coat. Also pay attention to the functional and very sophisticated magnetic closure bought at K-bas to make sure the zipper flap stays in place. Thanks Mieke for teaching me how easy, this really is!


The Louisa coat is totally approved by Lila! Pink, bling bling, a bow and what she loves most is the übercute lining. A while back I bought 50 cm of quilted fabric with ice bears at Miss Matatabi, just enough for a size 3 Louisa coat lining.


To recieve a 10% reduction, use the code LOUISACOAT10, valid until November 6th, when the Louisa coat contest begins! Let's play with this great pattern!


 Pattern: Louisa Coat by Compagnie M
Fabrics: Pink wool by MAAN - Mondepot
        Quilted lining - Miss Matatabi
 Magnetic closure - K-bas
Bronze paspel - Veritas
   Dress - Aymara
Scarf - Rita co Rita





34 opmerkingen:

  1. Ik hou ervan hoe al haar nieuwigheden zo prachtig perfect bij elkaar passen! En ben stiekem een beetje trots dat ik bij het ontstaan van de volledige outfit aanwezig mocht zijn. Helemaal mijn kleurtjes, helemaal mijn ding!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was leuk shoppen met jou, onze liefde voor hetzelfde kleedje was meteen duidelijk ;-)

      Verwijderen
    2. Alleen nam jij het mee naar huis en moet ik mij tevreden stellen met fotokijken ;-) Maar ik ga helemaal akkoord!

      Verwijderen
  2. Your detail is really amazing! Great maken, Sylvia 😍😍😍

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi! En waw, voor die persoonlijke knipoog ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel erg mooi exemplaar! Ik kijk er zowaar naar uit om nog een tweede te maken :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waw! En je extraatje is echt super, precies van een heel duur merk zo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een prachtexemplaar in prachtige kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh maar hoe mooi is deze Louisa ... echt alles vind ik er mooi aan, de stoffen, het detail, de dochter .... oh echt heel veel hartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Veruit de mooiste Louisa die ik al zag !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ma zo mooi! Lila staat geweldig goed met dat zachtroze!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh zo mooi... en jouw voering vind ik prachtig...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh prachtig!!! Zwaar verliefd op jouw Louisa!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een hele andere versie dan de meesten die we al zagen passeren. Je idee van de strik vind ik geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, mijn stem zou je al hebben. Wat een mooi detail!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Saskia, wie weet heb ik je stem nog nodig :-))

      Verwijderen
  14. Dat zachtroze met brons is zooo mooi bij haar! En die strik is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Daar valt maar een ding op te zeggen! WAUW! Echt een prachtig jasje! En wat heb je een mooie dochter!!!! Echt super mooi! De stof, de afwerking en vooral je strik!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een vernuftig leuk detail! Hartje voor de combi zachtroze versus brons!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een fantastisch detail! echt, geen reken of prutswerk maar gewoon met het patroon puzzelen en iets helemaal nieuw bekomen. hij is prachtig! van stof keuze tot uitwerking ervan! petje af hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een fantastisch detail! echt, geen reken of prutswerk maar gewoon met het patroon puzzelen en iets helemaal nieuw bekomen. hij is prachtig! van stof keuze tot uitwerking ervan! petje af hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. I really love your version of a coat. Simple is great, and the bow is such a gorgeous, even statement detail. What girl would not squeal for a pink coat with bears hiding inside ;) Love it Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jouw Louisa is super mooi! Knappe sluiting, met die strik!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ben ik fan van dit jasje, je extra detail maakt het zo...whow!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw! Ik hou van jou 'simpele' Louisa! Zo mooi en perfect match met het kleedje, de sokken en de schoentjes! Picture perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. een pareltje... die kast van haar begint stilaan op een diamant te gelijken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik hou van de hele tuniek en zou zo het geheel kopen indien het in een winkel beschikbaar zou zijn. ;)
    Prachtig wat voor eigen originele toets je aan de jas hebt gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen