woensdag 12 oktober 2016

Wolf pyjama party


Shame on me, ik maakte nu pas voor het eerst een paar Wolfjes! Op verzoek van de zoon haalde ik het patroon in huis. De combinatie met een zebra stofje kan hem ook nog steeds bekoren.


Vorige winter was de pyjama van Fred & Ginger met verkleed kap een grote hit. De zoon wou graag en zomer versie met korte mouwen en broek. Ik gebruikte het Wolf jumpsuit patroon en bevestigde er een kap aan.


De kap bestaat uit 2 helften en je kan er naar believen stekels of een hanenkam tussen naaien. Ook het masker vooraan de kap mocht niet ontbreken.


De zomer is voorbij en de pyjama werd al talloze keren gedragen, maar geraakte nog niet op de blog. Ondertussen is het al tijd voor een winterversie, iemand nog een leuk zebra stofje gespot ;-)


Voor de dochter vond ik het perfecte pyjama stofje. Pink clouds are every girls dream, naast de Frozen pyjama's natuurlijk ;-) De koude nachten deden hun intreden, dus hier ging in resoluut voor een simpele tweedelige wolf met lange broek en mouwen.


Ik maakte maat 104 voor mijn bijna driejarige. Het bovenstuk past prima, maar de broek was zeker 5 cm te lang. Het voordeel van te lange pijpen is, dat je de techniek van de aangeknipte tailleband kan gebruiken en er in één beweging een zoom met rekker aan stikt.


Hier gaan nog Wolfjes volgen, beide versies kwamen meteen de top 10 binnen van meest gedragen handgemaakte stuks!


Stof: roze wolkjes tricot bij Wild van stof
        groene zebra's bij De Stoffenkamer
Patroon: Wolf van Zonen 09


9 opmerkingen:

  1. 2 prachtige pyjama's. Het schaamrood verscheen spontaan op mijn wangen bij het lezen van jouw eerste zin want ook ik testte de wolf nog niet uit... Ben zo verliefd op dat wolkjesstofje. Ik zag het gisteren in een webshop (toen ik een stofje zocht voor een babylegging) maar het was uitverkocht :-(. Waar haalde jij jouw stofje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! De wolkjes zijn idd ideaal voor een babycadeautje, ik kocht het bij Wild van stof.

      Verwijderen
  2. wat is dat genieten zeg: zulke mooie kiekjes.
    Eenvoud siert!
    Prachtige outfit voor de zoon: zo creatief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooi! Dat patroon moet ik precies ook eens in huis halen!

    BeantwoordenVerwijderen