donderdag 3 november 2016

Sandstorm Suzon shirt



Het stuk waar ik op naaiweekend het langst aan gewerkt heb, is deze bloes. Ik weet niet of het aan mij lag, maar ik duurde nog langer dan het maken van de jas


Het Suzon shirt patroon ziet er niet zo ingewikkeld uit, ik dacht zelf aan een tweede versie met lange mouwen. Die tweede versie laat ik voorlopig achterwege, al ben ik uiteindelijk heel content met het resultaat.



Het smal omzomen van de eindeloos lange ruffle, was het moment waar het fout begon te gaan. Nochtans kreeg ik hulp van de professionel terzake, wat betreft de smalle zoomvoet. Vervolgens kwam het moeizame bevestigen van die eindeloze ruffle aan de ronde patroondelen van rug en voorpand. En tenslotte slaagde ik erin om knoopsgaten te maken aan de verkeerde kant, al had iedereen mij net hun truc verteld om "rechts over links" te onthouden :-))


De mooie Liberty stof genaamd Sandstorm was mij de inspanning waard en het werd een heel draagbare blouse. Ze mocht meteen mee voor een dagje Londen, waar MDH deze toeristische kiekjes schoot.



Stof: Sandstorm, Liberty of Londen - Cousette
Patroon: Suzon shirt - République Du Chiffon


20 opmerkingen:

  1. wauw echt een knap exemplaar ondanks het zware maakproces. Maar ja naaiweekends en moeilijke projecten dat gaat bij mij ook niet goed samen en toch doe ik het telkens weer:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt wel een mooike! Zelf al lang op zoek naar zo'n patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt wel een mooike! Zelf al lang op zoek naar zo'n patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ongelofelijk mooi. Het bloed, zweet en de tranen zeker waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, echt, wauw, wauw en wauw!! De stof, de kleuren het model, love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo een leuk stofje was de inspanning waard. Past perfect bij je! En dat sukkelen... herkenbaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zag het jou doen en ik hoorde de zuchten... maar wauw wat een resultaat! !!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. doorzetting wordt altijd beloond :-) WAW

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dubbel en dik de inspanning waard !! En hoh, ik dacht dag je het expres deed, om de minder efficiënte naaister ook een goed gevoel te geven ;) dank u wel daarvoor. Mooie foto's van de MDH!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt een heel mooi bloesje! Geniet er des te meer van na jouw 'zware inspanning'! Sporters krijgen daar toch ook een kik vanhé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goh ja, knoopsgaten aan de verkeerde kant, daar ligt niemand wakker van. Super bloesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Doet mij denken aan die potjes met gekleurd zout die we vroeger maakten. :)
    Heel mooie bloes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad dat gekleurde zout, dat was ik al vergeten! Vandaar de naam van de stof: Sandstorm!

      Verwijderen
  13. Het ziet er inderdaad een eindeloze ruffle uit, maar het resultaat mag er zeker wezen! Schoon bloesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is super ...en de hubby deed dat ook prima

    BeantwoordenVerwijderen