woensdag 21 december 2016

Matching outfits, matching minds: de frivole bloes


Enkele maanden geleden sloop een verzoek op kousenvoeten mijn mailbox binnen. Eef vroeg om een patroontje te testen uit haar nieuwe boek "Matching outfits, matching minds". De kousenvoeten waren nergens voor nodig, Eef. Ik was meteen heel enthousiast over de frivole bloes. 


Ruffles en twinning zijn volledig mijn ding en zo rolden er 2 bloemen bloesjes vanonder mijn naaimachine. In één beweging maakte ik voor de dochter nog een bijpassende halve cirkelrok met zakjes en een elastiek in de taille.


De enige aanpassing die ik deed, was op aanraden van Eef zelf. Aan het bloesje van Lila voegde ik 5 cm extra lengte toe. Anders was ze geëindigd met een crop top, wat op zich ook leuk is natuurlijk.


Mijn bloes valt prima op maat zonder enige aanpassing. Of toch, er werd een luie naaister trucje boven gehaald. Een functioneel knopenpad op de rug leek mij overbodig en werd vervangen door een vals knopend zonder knoopsgaten. Ten eerste omdat knopen zelf sluiten op de rug onmogelijk is, ten tweede omdat elk hoofd met gemak door de opening past en ten derde omdat het zoveel sneller was!



Nog een roze strik voor de dochter en een donkerblauwe voor mij en we waren klaar voor een winterwandeling. Het was frisjes buiten, wat een contrast met de temperatuur waar we ons nu bevinden aan de grens met Zuid-Afrika! De foto's werden snel, snel genomen en hadden beter gekund. Het boek "Shoot" staat ondertussen op de verplichte literatuurlijst van MDH ;-) En staat "Matching outfits, matching minds" op jullie lijstje?


Patronen: Frivole bloes - Matching outfits, matching minds
Halve cirkelrok - op basis van de Ileana jurk van Compagnie M
Stoffen: Fruits d'automne - Ikatee couture
Donkerblauwe sweater - Veritas 


Het boek ligt vanaf vandaag in de winkel!



4 opmerkingen:

  1. Dankjewel Sylvia, jullie zien er uiterst schattig uit zo samen. De foto's zijn super! Een mooi mama/dochter momentje, daar draait het toch allemaal om! Dikke kus en geniet van het zonnetje daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie bloesjes !!! En een hoera'tje voor luie-naaister-oplossingen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind deze blousjes de toppatronen uit het boek! I love it! Mooie versie maakte je!

    BeantwoordenVerwijderen