donderdag 23 februari 2017

Double gauze dream story


Mijn eerste bezoek aan Bazaar trend lab was meteen een schot in de roos. Ik vond er bij Madeline de stoffenmadam een prachtig stofje van Nani Iro, dat zijn naam "Dream story" alle eer aandoet. Zachte pastelkleurtjes en een print waar je naar kan blijven kijken om telkens iets nieuws te ontdekken.


Mijn liefde voor double gauze dateert al van een tijdje terug. Ik ben zo blij dat ik nu regelmatig dichtbij huis kan gaan voelen aan al die heerlijke stofjes in de Vilvoordse afdeling van Madeline de stoffenmadam. 


Het nieuwste patroon van het Franse Ikatee Couture "Lilas trio" lijkt voor dit stofje en voor mijn Lila gemaakt. Veel ruffles, verschillende opties om paspel of lint toe te voegen en een lijfje met een trendy high low uitsnijding.


Een ideaal zomerskleedje om in double gauze te maken, want het kleedje is niet gevoerd. Al is er ook aan frisse zomers gedacht met de lange trompet mouwen optie. Ik koos zelf voor een kort kapmouwtje om de schoudertjes te beschermen tegen de zon.


Hier hebben de lentekriebels al hard toegeslagen :-)


Stof: Kokka - Nani Iro Beautiful life in "Dream Story" - Madeline de stoffenmadam
Patroon: Lilas trio - Ikatee couture
Sandalen en bloemenkroon - Veritas
Bloemen - Bloomon



18 opmerkingen:

  1. Van zo een jurkjes hoop je dat de zon ineens nog sneller gaat schijnen. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooh ze straalt weer in haar mooie jurkje, die pasteltintjes staan jullie allebei zo goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig jurkje!
    Heb je de mouwtjes zelf getekend want die korte versie zit precies niet bij het patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ja, ik voegde zelf korte mouwtjes toe op basis van de lange mouwen, die wel inbegrepen zijn in het patroon.

      Verwijderen
  4. Prachtig, het is inderdaad echt voor haar gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb het niet over lente, wél over zomer in een foto... heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu heb ik écht wel een diep verlangen naar de lente gekregen hoor! Prachtig jurkje en dito foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel schoon ❤️ hoe vallen de patroontjes qua maat?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eén woord: "WAUUUUUW". Echt prachtig! Leuk patroon ook, moeilijk om te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een pareltje! perfecte combinatie van stof en patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat high-low lijfje maakt het inderdaad speciaal, iets wat ik nog niet vaak zag. Lentetopper!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. This dress in double gauze certainly looks like a dream <3

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, die high-low en dan een rechte rok aan, da's eigenlijk zalig goed gezien. En dat ruffletje! Echt een topjurkje, als je 't mij vraagt.

    BeantwoordenVerwijderen