donderdag 2 maart 2017

Sparkling Croco


Het zilveren croco kurkleer van K-bas is schitterend, letterlijk en figuurlijk! Mieke vroeg me of ik zin had om met zo'n prachtig blinkend lapje aan de slag te gaan. Tassen doen mij altijd even twijfelen, maar voor kurkleer ging ik al eerder overstag en het is een plezier om mee te werken.


Op basis van de Juliette, het eenvoudige tasje uit het boek "Mijn tas", probeerde ik één van mijn favoriete tasjes na te maken. Deze tas heeft het ideale formaat voor een feestje of shopping dag. Als extra silver lining werkte ik af met nepleren zilveren paspel. Binnenin voorzag ik een voering met ritszakje op maat van mijn gsm.



De draaisluiting bezorgde me even een hartstilstand, ik maakte de gaatjes voor het draaigedeelte op de verkeerde plaats, net wanneer de tas klaar was natuurlijk. Gelukkig vallen de kleine sneetjes van enkele millemeters niet op door de croco print. Ik daag u uit om in te zoomen op de foto's en de fout te zoeken :-) 


Assorti met de tas kon een knijpportefeuille niet ontbreken, daar passen net wat kaarten en vreemde munten in. Geen gesleurd met een grote tas en portefeuille voor mij op citytrip. 's Avonds mag het tasje mee op stap aan een fijne zilverkleurige ketting en overdag bij het dragen van al dan niet zelfgemaakte breisels is een croco tassenband een veilig alternatief. Bedankt Mieke, van dit tasje ga ik nog lang kunnen genieten!


Patroon: Zelfgetekend
Benodigdheden: 1 eenheid Croco kurkleer zilver, nepleren zilveren paspel, draaisluiting, D ring, musketon, zilveren ketting - K-Bas


19 opmerkingen:

  1. Mijn God, hoe schoon kan je t hebben??? Dit is prachtig ❤️
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een cutie!! Een heel mooi, geslaagd resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ewel, ik vind die ongelooflijk schoon!
    Zo schoon, dat ik die wellicht schaamteloos ga kopiëren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh als ik deze zie zou ik me zelf ook wel eens wagen aan een tas, zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Héél erg knap, ik zag hem door Mieke al vermeld worden op haar pagina. En ehm, je schreef wel twee keer krukleer ipv kurkleer, dat viel me ook 'n beetje op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik paste de foutjes aan, mijn autocorrectie wil van "kurkleer" steeds "kruller" maken en dat heb ik maar deels gewijzigd denk ik :-)

      Verwijderen
  6. Wauw knap tasje Sylvia! Patroon en al zelfgetekend, en dat kniptasje, hoe maakte je dat? Is daar ergens een tutorial van? Ik ben echt fan van dit tasje, en al zeker met de 2 verschillende opties als 'band'-ding :).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dankjewel Nicky! De tutorial van het knijpportemonneetje staat op de blog van Mieke: http://siskobymieke.blogspot.be/2016/06/knijpportemonneetjes-patroon-en-tutorial.html

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, heel mooi! Dat croco-leer is toch wel echt knap, precies...

    BeantwoordenVerwijderen