donderdag 13 april 2017

Bloesems part 2



Glitter rokken en rokken met vooraan een knopenpad hangen momenteel veelvuldig in de rekken. Ik zag er eentje dat mij heel erg beviel, maar dacht meteen "dat zal ik even snel zelfmaken". Een frequent probleem tijdens het shoppen, waardoor mijn "to sew" lijstje steeds langer wordt. Herkenbaar?



De perfecte glitterstof en bijpassende knoopjes vond ik bij Veritas. De gouden stof was echt een vondst, ze valt mooi soepel en er zit een leuke structuur in.


Zo'n vals knopend maken is heel eenvoudig, ik deed het als volgt:
- Knip uw voorpand in 2 gelijke delen, zoom de middenvoor naad om door eerst 1 cm en vervolgens 2 cm om te strijken en vast te stikken. Naargelang de gewenste breedte van je knopenpad kan je ook bvb 3 cm omstrijken.
- Leg het rechter knopenpad over het linkse en stik het bovenaan vast met een hulpstiksel.
- Zet de tailleband met tunnel voor een elastiek aan het gerimpelde rokdeel. Laat de naad van de tailleband overeenkomen met het knopenpad, zo geef je de indruk dat het knopenpad doorloopt. Puur decoratief, want door de elastiek is een functioneel knopenpad natuurlijk overbodig.
- Bevestig de knopen door heen de 2 knopenpads en je bent klaar!


Patroon: zelfgemaakt
Stof en knopen: Veritas
Bloesje: Sienna Goodies



13 opmerkingen:

  1. Volledig herkenbaar, ik ging gisteren 'shoppen' en wil nog een sweaterkleedje 😉 heel mooi trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oja! Ik koop nieuwe stofjes en denk gelijk dat ik 5 nieuwe kledingstukken heb. De fase tussenin vergeet ik soms wel eens... Jouw rokje ziet er trouwens heerlijk zomers uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi! En dat "ik ga dat zelf wel naaien" klinkt ook hier heel bekend... Net als een ellendig lange to sew lijst 😂
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kei knap! Staat je ook heel mooi! En ik, ik ren naar Veritas voor die stof ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend! Ik ben fan! Zelf geen rokkenmadam, maar ik zie het wel graag zwaaien en zwieren op een ander. Misschien maak ik voor mijn dochter wel iets gelijkaardig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi in die stof, ik maakte ook al zo'n rokje en op mijn lijstje staat er nog eentje voor mezelf. Ik heb ook hetzelfde probleem tijdens het shoppen, enkel ideeen opdoen en de to sew lijst langer maken. Tja.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ho, dat staat jou supermooi! En ik had écht niet gedacht dat dat stofje van de Veritas zou komen. Het ziet er zo exclusief uit :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk, die bloesems! Het "ik zal dat wel rap even zelf naaien" herken ik, mijn shoppingtochtjes zijn dus meestal kale reizen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hihi, ik denk ook altijd bij het shoppen 'dat kan ik zelf maken'. Leuk om te lezen dat er nog zo naaisters zijn ;-)
    Het resultaat is echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Cute! En gij komt daar keigoed mee weg, met zo'n rimpelrok!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel herkenbaar :p
    Staat je echt prachtig. En dat stofje is zo mooi ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hahaha, zo herkenbaar! Mijn vriendinnen worden daar gek van als we samen gaan winkelen. Maar je hebt toch lekker een uniek stuk!

    BeantwoordenVerwijderen