donderdag 27 april 2017

Nore dress with ruffles


De Nore dress & T-shirt is de nieuwste telg van Compagnie M! Het is echt een patroontje waar ik enorm veel variatie in zie en met het aankondigen van de Nore wedstrijd ben ik er meteen ingevlogen!


Het bovenstuk van de jurk knipte ik door op de gebogen kniplijn aangeduid bij de optie met inzetstukken. Hier voegde ik een ruffle toe! What else ;-)


De leuke zakjes werden behouden en ik maakte nog een extra decoratief borstzakje. De streepjes heb ik laten doorlopen aan de zij- en schoudernaden. Ter hoogte van de mouwboordjes lopen de streepjes verticaal, net als bij het borstzakje. Altijd tof, zo'n streepjesspel! 


Zomen deed ik met het blinde zoom voetje, geen idee of dat eigenlijk geschikt is voor rekstof, maar ik heb het erop gewaagd.


 De zwemmers print inspireerde ons tot het gebruik van enkele accessoires tijdens de fotoshoot :-)


Klaar voor zon en zee zou ik zeggen!


Patroon: Nore dress & T-shirt - Compagnie M
Stoffen: tricot met zwemsters - Stof op Zolder
Streepjes tricot van Froy & Dind - Georgette



6 opmerkingen: