donderdag 11 mei 2017

Eva Mouton 3: Cockatoo jumpsuit


Eva Mouton ontwierp in samenwerking met About Blue Fabrics een derde collectie stoffen en dan heb ik de extra kerst collectie nog niet meegeteld. Van mij mag ze nog heel lang doorgaan, haar prints blijven G-E-W-E-L-D-I-G!


Op dit roze stofje met de kaketoe's was ik instant verliefd! Ik vind het misschien wel het allermooiste van alle Eva Mouton stofjes. Echt een stofje voor Lila!


Mijn idee was om er een jumpsuit mee te maken of zo lijkt het toch, want eigenlijk bestaat het pakje uit 2 delen. Kleuter toiletbezoeken en een jumpsuit zijn nu eenmaal geen topcombinatie.


Het topje tekende ik op basis van een topje uit haar kast en voegde een V-vormige naad toe op het voorpand. Geen ruffles deze keer, wel franjes geknipt uit een lapje niet rafelende boordstof. Ook de armopeningen en hals werden afgewerkt met dezelfde zonnige boordstof.


Het shortje is de Pim van Zonen 09, eveneens met gele boordstof als tailleband. Zakjes konden niet ontbreken om bijvoorbeeld schelpjes te verzamelen op het strand. Deze outfit is alvast speelproof!


Het stofje combineert ook zo mooi met verschillende stuks uit haar kleerlast. Ik tel maar liefst 4 leuke outfits, ideaal voor een midweekje weg! Kijk ook eens hieronder hoe ik de zelfkant van de stof verwerkte ;-)


Patronen: zelfgetekend topje
                    Pim short - Zonen 09
Stof: Eva's Cockatoo French Terry - About Blue Fabrics
Gele boordstof - Bambiblauw


17 opmerkingen:

  1. Oh de max hé! Ik word zoooo vrolijk van deze collectie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt zalig hoor! En inderdaad goed combineerbaar, boek alvast maar jullie midweek 😉
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super zomers tof!! Helemaal geweldige zonnige combi, ik hou er van :) Had voorgenomen niet meteen aan te vallen op de stofjes, maar nu ik dit zie...haha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik krijg meteen droombeelden van een spelende kleuter in mooi zomers weer!
    <3 !
    Super vondst, de halsafwerking!! Ik zal er eens op letten of ik dat ook kan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ideaal, van die maaksels die multi inzetbaar zijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalig setje! Ik denk inderdaad dat die heel veel uit de kast zullen komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai, dit is echt áf! Die zelfkant, zo leuk en de frullekes. Heel toffe sets! En die twee delen, handig hé. Er ligt hier ook al zo'n jumptopje en -broekje gereed.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg mooi! Hoe doe je het toch telkens weer!?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk zomerpakje. Prachtig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die kleurtjes zijn zò mijn ding! Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. supertoffe top!! echt geweldig gedaan met die franjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze is ook mijn favoriet en wat je ermee deed ook! :)

    BeantwoordenVerwijderen