maandag 29 mei 2017

Vuurdoorn bij zonsondergang



Op de valreep waag ik mijn kans in de Let's party contest van Lotte Martens! Ik wou eigenlijk meteen deelnemen toen ik de geweldige prijzen zag, maar de naaiplanning zat propvol, zodat ik pas op het laatste nippertje een gaatje vond.


Het werd een simpel project, de stoffen van Lotte Martens zijn al een juweel op zich en vragen om eenvoud. Het lapje vuurdoorn kocht ik impulsief bij het zien van haar prachtige jurk. Het lag hier al 2 jaar stof te vangen en de wedstrijd was een duwtje in de rug om er eigenlijk iets moois van te maken. 


We zijn hier erg into the crop top en ik zocht een patroon voor een versie in geweven stof. Mijn oog viel op de Sky top uit de La Maison Victor van jul/aug 2015. Ik zag er meteen een perfecte combo in met een broekrokje van Morley uit haar kast.


Knoop lintjes werden toegevoegd om de simpele top iets extra te geven. De gouden knoopjes op de rug vond ik bij Veritas. Ze passen perfect bij de gouden bedrukking, die doorloopt van het voorpand naar het linker achterpand.


De foto's waren een eerste experiment om te fotograferen met tegenlicht. In mijn hoofd paste het vuurdoorn stofje prachtig bij de zonsondergang, maar de praktische uitvoering bleek niet eenvoudig. Overbelichte lucht, een onderbelichte dochter en veel miserie in lightroom waren het resultaat. Hopelijk voelt u de sfeer wel van een zalig warme zomeravond!


Ik ga blijven oefenen om de lensflare te vangen op beeld. Alle tips zijn zeker welkom!


O ja en moest u fan zijn van deze outfit of benieuwd zijn naar de andere inzendingen, dan kan je altijd stemmen tussen 30 mei en 3 juni tot 20u.



Stof: Vuurdoorn - Lotte Martens
Patroon: Sky top met extra strik - La Maison Victor jul/aug 2015
Broekrokje: Morley
Ketting: Zara







9 opmerkingen:

  1. WAUW! Een toppertje. Wat een geweldige outfit! I'm in love!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Perfecte combinatie! En ja, belichting...het is soms zo moeilijk, ik worstel daar ook regelmatig mee. Tips heb ik niet meteen, maar als ik er eentje tegenkom laat ik het weten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige outfit vind ik. Tips kan ik je niet geven. Succes met de wedstrijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Dit is echt zo'n geweldige outfit! Alles klopt zo mooi! En dat tegenlicht is er inderdaad de ideale setting voor! Ik ben mega fan! Merci ook om me aan de sky top te herinneren. Ik had hem al ooit uit papier geknipt, maar hij is jammer genoeg nooit uit de patroonmap gekomen. Misschien toch eens werk van maken als ik dit zie. (En ja, tips... licht meten op de lucht en dan Lila inflitsen? - of als je geen goeie flits hebt, de donkere stukken in Lightroom licht bijgeven? Ik had ook wat trouble met dat thema tijdens de lessen. Maar als je de zon zelf in beeld hebt, is het logisch dat je overbelichting hebt daar.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik probeer volgende keer licht te meten op de lucht ipv op Lila ;-)

      Verwijderen