vrijdag 28 juli 2017

Ibiza style beach bag


Eén à twee keer per jaar kriebelt het om naast al die kleren, toch een tas te produceren. Gepimpte tassen met zoveel mogelijk floskes en frutsels zijn helemaal in en volledig mijn ding. 


Ik vertrok van het patroon van de Vinktas en paste de afmetingen aan aan mijn restlapje zilveren croco kurkleer. Zo kon ik de delen van de tas die het meest afzien, namelijk de bodem en de hengels maken uit het stevige kurkleer. Bijpassend vond ik in mijn voorraad een vergeten stukje mantelstof van Mondepot met een subtiele zilverglans en vrolijke streepjes.


De pompomband en franjeband in exact de juiste kleur voor het pimpen van de tas vond ik bij Veritas. De binnenzijde werd voorzien van 2 handige zijzakjes voor gsm en sleutels. Als extraatje voegde ik nog een tassle toe volgens mijn tutorial.


Patroon: aangetaste Vinktas
Mantelstof: Mondepot
Fournituren: Veritas


10 opmerkingen:

  1. Dat is niet gewoon een tas, maar echt een über-stijl-exemplaar! Wow! De combi mantelstof-kurkleer had ik zelf nooit gemaakt maar ze is wondermooi, zeker met de bandjes die het geheel opvrolijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. met die tas zou ik ook naar Ibiza willen gaan:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas ging de tas gewoon naar de Noordzee dit weekend ;-)

      Verwijderen
  3. Die tas is ook volledig mijn ding! Echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooooh wauw dat is echt een superleuk exemplaar, je straalt gewoon zomer uit met deze tas

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een pareltje! Ik dacht dat mijn naai-lijstje voor onze roadtrip door Italië afgewerkt was, maar met nog een klein restje kurkleer in mijn voorraad lijkt het me een een goed plan om jouw ideetje te kopiëren :) Merci voor de inspiratie! Liefs, Els

    BeantwoordenVerwijderen