zondag 1 oktober 2017

Chat Chocolat: All animals are equal


Op 4 oktober werelddierendag vind je de nieuwe collectie van Chat Chocolat in de winkel! All animals are equal heet de collectie en ze werd door Editex vervaardigd in een stevige french terry. Helemaal fan van de kwaliteit en ook de kleuren zijn volledig mijn ding: zacht ijsblauw, lichtgrijs, pastelgroen en roze.


Ik koos de pinguïns met als plan een sweater voor de zoon. Uiteindelijk kon ik uit deze brede lap van 1 meter maar liefst 3 kledingstukken maken!


Voor Wout herbruikte ik het Mitch patroon maat 122-128. Het driehoekje op het voorpand werd wegelaten en ik werkte af met boorden in effen french terry in dezelfde kleur. Let wel op, in deze stof zit minder rek dan in boordstof, dus ik knipte de halsboord iets langer.


Voor de dochter maakte ik een waterfall raglan shirt maatje 4 jaar. Een shirt waar ze vorig jaar veel plezier aan beleefd heeft. Op de dagen dat ze voor de turnles op school geen rok of jurk mag dragen, heeft ze toch een soort van ultrakort rokje met een broek eronder. Turnjuf blij, Lila blij en ik ook blij dat de onderhandelingen met mijn kleuter 's morgens beperkt blijven!


Uit het allerlaatste restje stof knipte ik een simpel recht rokje. Gecombineerd gedragen met de waterfall raglan shirt lijkt het een schattig peplum jurkje. Twee stuks om eindeloos mee te combineren!




De foto's werden genomen in het bos achter hun school en het was een hele opdracht om "normale" foto's te trekken van die twee na een lange dag :-)


Stof: All animals are equal - Chat Chocolat/Editex
Patronen: Mitch sweater - La Maison Victor
                Waterfall raglan - Chalk and Notch
                


14 opmerkingen:

  1. prachtige stuks, zalige foto's en leuke stof! Hoe breed is deze stof dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toffe stuks! En ik ken dat... na een lange dag school is het echt een opdracht om deftige fotos te nemen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 3 topstuks! Ben blij dat ik bij deze nog eens aan die Waterfall Raglan herinnerd word, dat is zo'n leuk model!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalig! Hier willen ze de laatste tijd niet graag meer poseren, ik vind dat jouw kindjes het er dus geweldig vanaf brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooie foto's, het mooiste stofje ook uit hun nieuwe reeks!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! De pinguïns zouden hier ook in de smaak vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed geknipt en genaaid! En gniffel voor die laatste foto :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat outfitje van de dochter zou hier ook geweldig aanslaan. Zowel het patroon als de stof denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen