donderdag 12 oktober 2017

Knitting: My daughter's ruffle sweater


My daughter's ruffle sweater, een patroontje van de Deense Olinesmor, is ongetwijfeld het moeilijkste dat ik tot nu toe gebreid heb. Ik ben er dan ook ongelofelijk trots op! Een erfstuk om door te geven van generatie op generatie, dat hoop ik toch. Of zullen ruffles helemaal out zijn binnen een jaar of 25? :-))


Dankzij de hulp van Katrien ontcijferden we de handleiding, die wel degelijk in het Engels was, al bestaat het patroon ook in het Deens, Noors en Zweeds denk ik. Ik leerde een heel nieuwe manier van breien en ben helemaal gewonnen voor rondbreien en de top-down methode.


Het grote voordeel van deze techniek is dat je trui meteen zo goed als klaar is en dat je geen aparte panden meer aaneen moet zetten. Ook kan je de trui tijdens het breien eens passen om de zien of ze nu eindelijk lang genoeg is.


Ik breide aan dit kleine truitje maat 4-6j ruim 2 maanden. Turbo-breister Katrien heb ik onderweg moeten lossen, ook al waren we samen gestart ;-) Toch heb ik al een nieuw patroon van Olinesmor op het oog, eentje voor mezelf nog wel!


Er hangt genoeg in Lila's kleerkast dat matcht met dit mooie blauwe truitje. Al kan een extra kleedje met lange mouwen er nog wel bij.


Het werd de Feliz van Straightgrain in een heerlijke zachte double gauze van Madeline de Stoffenmadam.




Patronen: My daughter's ruffle sweater - Olinesmor
Feliz - Straightgrain
Wol: Drops Air color 16 blue - Wolplein
Stof: Pink city life - Madeline de Stoffenmadam
Diadeem: Veritas


21 opmerkingen:

  1. Respect! Ik zou werkelijk niet weten hoe er aan te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw! Als prille beginnende breister kan ik hier alleen maar groot ontzag voor voelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amaai ! Ik doe het je niet na ... echt zoooo mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohjee! Het patroon ligt hier ook klaar. Maar ik snap er voorlopig niets van. Blij dat ik niet alleen ben. En blij te zien dat het goed komt 😊. Prachtige trui!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ma zo schoon! die double gauze had ik ook al zien passeren in de shop, mooie combi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, die Lila van jou combineert prachtig met die kleurtjes. Wat een prachtige blauwtint is dat!! Jij breit niet op bestelling zeker? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt in love met dat truitje! Zo jammer dat ik geen steek kan breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo mooi, kleedje én trui! En Lila natuurlijk ook! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. OMG zo mooi! En die ogen, daar verdrink ik steeds in.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige trui ! Alleen jammer dat de jurk zonder trui voor mij een hoog 'slaapkleed-gehalte' heeft, want de combi met de trui is echt een match made in (fabric)heaven !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Om op te eten! Altijd respect ('met een steekje' ;-) ) voor mensen met breigeduld. En die jurk is gewoon ♥.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Eindeloos respect voor dit breiproject!! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, dat kleedje! Ik zou willen dat volwassenen daar ook nog mee weggeraakten. Dat ziet er zalig om dragen uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig, dit truitje! Geen idee of het over 25 jaar in is ... maar als een stuk met zoveel liefde werd gemaakt, kan het toch niet anders of je blijft het mooi vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Groot gelijk dat de volgende voor jezelf wordt, dan komen al die uren arbeid nog veel vaker en langer uit de kast!

    BeantwoordenVerwijderen