donderdag 5 oktober 2017

The best twirling skirt ever


Lange rokken en kleuters, ik heb lang getwijfeld of dat goede combo zou zijn. Zij daarentegen was al maanden overtuigd "Mama, wanneer maak je me nu een rokje tot aan de grond?" Uiteindelijk ben ik dan toch gezwicht en zie ze zwieren nu :-)


Mijn gekoesterde meter feathers stof van Mondepot werd integraal gebruikt voor de rok. Ik rimpelde 2x de stofbreedte, wat neerkomt op 3 meter rimpels, die moest bevestigd worden aan 50 cm glitterelastiek. Neem het van mij aan, meer rimpels was technisch onmogelijk geweest. Onderaan zoomde ik met gouden glitterdraad.


Haar blije gezichtje bij het passen van haar zwierrok tot op de grond was goud waard! Al heb ik de rok nog een paar cm extra moeten inkorten om het struikelen over die lange rok te beperken.


Eenmaal de rok af was, maakte ik er maar meteen een passend bovenstuk bij. Het Fons patroon lag hier nog rond te slingeren en de versie met ruffles wou ik graag uitproberen. De groene tricot is eentje uit de voorraad. We worden tegenwoordig zo verwend met al die mooie french terry's, dat ik vergeten was hoe lastig het naaien met zo'n dunne, glibberige tricot is. 








Een echt madammeke met haar bontjas en lange rok :-)


Patronen: Patroonloze rimpelrok en Fons shirt met ruffle
Stof: Feathers - Mondepot
Groene tricot uit de voorraad
Glitterelastiek - Alieexpress
Botjes en bontjas - Zara


11 opmerkingen:

  1. Zalig! Lila is zo hard veranderd, zeg! Mooi meisje, hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waawie, echt de max! Helaas krijg ik dat hier niet verkocht, maar jouw dochter straalt er alleszins mee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat gezichtje spreekt inderdaad boekdelen, zo hard stralen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai wat nen heerlijke rok! Ook zo'n leuke stof, ik was er grandioos te laat voor. Je zou voor minder een stralende dochter hebben! B.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw! Zalig!!! En heerlijk gecombineerd ook! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een perfecte herfstoutfit!
    Hier zou er ook eentje content mee zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. It is the best twirling skirt indeed!!! Love this fabric.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige stof, ik zou het niet over mijn hart gekregen hebben, aangezien de maxirokken van mijn dochters alledrie nog nagelnieuw (en dus enkel gedragen voor de fotoshoot en/of communiefeest) in hun kast hangen ... maxirokken en mijn dochters zijn hier geen topcombi. Het plaatje klopt wel !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lucky Lila! Zo'n mooie outfit! Jij had nogal moed seg om drie meter stof te zomen, fieuw!

    BeantwoordenVerwijderen