dinsdag 13 december 2016

Green, the color of 2017


Botanical prints are the new black! Ik spotte het trendy groen voor het eerst hier en dankzij About blue fabrics kan je nu je eigen collectie maken voor 2017.


Er komen vandaag vier nieuwe prints op de markt en ze zijn allemaal even hip: grid, marble, bladeren en cactussen. De bladeren en cactussen waren meteen mijn favorieten en tot mijn grote blijdschap mocht ik met één van deze stofjes aan de slag.


Ik koos voor een zeer eenvoudig jurkje om de mooie print voor zich te laten spreken. Het model is de Rianne jurk uit La Maison Victor, editie jan/feb 2015. De jurk werd gestript tot enkel de basis overbleef, weg met de halflange mouwen en de tunnel met koord. Het voor- en achterpand, elk uit één geheel geknipt, kreeg ik net uit 1 meter stof.


In een record tempo was dit naaisel klaar! Ik combineerde met een groen glitter ceintuur uit de kast en een cactus kapsel op mijn hoofd :-)


Patroon: Vereenvoudigde versie van de Rianne jurk uit La Maison Victor
Stof: Cactus French terry van About blue fabrics





27 opmerkingen:

  1. Eenvoud siert en dat is bij deze jurk zeker het geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superschoon! Wauw! Begrijp ik het goed dat die jurk dus maar uit 2 patroondelen bestaat?! wil ik ook! Hoe vallen die maten? Dank je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, slechts 2 patroondelen, klaar in een wip! De maat van het bovendeel van de rianne was goed, maar naar het rokdeel toe heb ik verbreed, daar vond ik het model te aanpassend.

      Verwijderen
    2. Dank je, ik denk dat ik me er eindelijk ook eens aanwaag binnenkort.....

      Verwijderen
  3. Wow Sylvie! Wat een mooie jurk! Het pasvorm en stof zijn perfect! <3 <3 <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig! Dat noemen ze economisch, efficiënt en trendy naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Had je niet beter meteen het patroon van de HarleQuin genomen,, dan had je niet moeten strippen :-), maar dan had je wellicht de fun van het maakproces gemist :-D De jurk staat je alvast prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind de pasvorm van de Rianne tot beter dan de Harlequin, maar idd het maken was fun :-)

      Verwijderen
  6. Super mooi! Benieuwd naar de dikte van deze stofjes. Is dat eerder te vergelijken met sweater of eerder tricot?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Dunne rekbare sweater, je kan er alle kanten mee uit!

      Verwijderen
  7. Het staat je echt super! Ongelooflijk dat je die uit 1meter gekregen hebt! echt WAUW!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit staat je! Echt! Die kleurtjes zijn ook zo tof. Ik naaide al weken niet meer, en het ziet er niet naar uit dat mijn lijf daar de komende tijd verandering in gaat brengen, maar ik voel toch de drang om deze collectie aan mijn stoffenkast toe te voegen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oei Eva, ik lees dat hier nu toevallig, en vind het zo jammer! had het nog niet opgemerkt omdat het bloglezen er niet meer zo veel van komt helaas. Verzorg jezelf maar goed en luister maar naar wat je lijf je vertelt... Veel moed in elk geval, ik kan me voorstellen dat het erg lastig is! ik duim voor beterschap!

      Verwijderen
    2. Lieve Eva, ik hoop snel op verandering voor jou. Alvast succes met de examens!

      Verwijderen
  9. keischoon zeg!! wat een prachtige jurk! ik heb 'm zelfs gepind! en de cactussen zijn mijn grote favoriet, dus die heb ik alvast ingeslagen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helemaal top! Dat groen is al klaar voor zomerse dagen!

    BeantwoordenVerwijderen