maandag 23 oktober 2017

Stik Belgique blogtour



Afgelopen maand werden onze geweldige Belgische patroonontwerpsters in de kijker gezet ter ere van de verjaardag van Flaflinko. Ik sta volledig achter dit initiatief, want ook ik ben een autodidact die leerde naaien met de uitgebreide foto handleidingen van Compagnie M, Zonen 09 en Straight Grain.


Voor deze toer koos ik een patroon uit een splinternieuw boek van Belgische bodem, voor Griet al haar derde en voor Annick haar debuut. De grafische trui uit SVDHZ3 werd al uitgetest en goedgekeurd. Voor mezelf was ik meteen fan van het bloesje met rimpeltjes, heel elegant geshowd door Annick zelf op het boekenfeestje.


Dit patroon vroeg om een soepel stofje en ook dit is een Belgisch ontwerp van de eerste reeks van See You at Six. Ik blijf nog steeds grote fan van de vrouwelijke viscose en hoop stiekem dat de zusjes Sluijs weldra één van hun nieuwe hippe prints op deze kwaliteit laten drukken.


De print combineert ook zo gemakkelijk met de kleuren in mijn kleerkast. Welke combo is jullie favoriet?


Vul de Rafflecopter giveaway in en maak deze week kans op het patroon Nena van Kaatjenaaisels / patroon Compagnie M!

Check ook zeker de andere blogtour deelnemers van deze week:

Patroon: Bloesje met rimpeltjes - SVDHZ3
Stof: Flowers - See You at Six

19 opmerkingen:

  1. Die met de roze broek! Niemand ging ooit dood van te veel babyroze ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Samen met de tulle rok kunnen we volledig twinnen 😂, ik maakte ook ooit een blouse in die stof. Ik kijk alvast ook met puppyoogjes richting Naomi en Debora voor meer viscose stof in de toekomst, please please

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De 3de laatste foto heeft mijn hart gestolen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh, die lichtroze trui erover en de lichte jeans eronder, supermooi! wat een zalige trui is dat!!??

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig blousje! En heel erg mooi op die blauw jeans. staat je erg goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtig! en ik blijf ook hopen dat deze kwaliteit van stof nog eens terugkomt, ik heb nog drie stofje liggen waar ik af en toe over ga aaien want ze zijn zo zacht en vallen echt mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig Sylvia, ik ben zo hard fan! Alle outfits zijn trouwens mega, je kan met die stof inderdaad alle richtingen uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n mooie outfits! Een kleerkast om bij weg te dromen is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal weg van de combinatie met de lichtblauwe broek en de gilet!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waw! Voor mij met stip bovenaan staat de combinatie met de lichte jeans en de gilet erover - wat een heerlijke gilet trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die komt hier zeker ook nog op de planning. Mooie versie, die van jou! En merci voor alle combitips! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schone outfits, één voor één, maar het meeste fan van de versie met de rok!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat bloesje is echt leuk! En ik ben fan van de outfit met de gebreide vest!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie versie, die van jou! En merci voor alle combitips! :-)


    ทางบ้าน

    BeantwoordenVerwijderen